hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| اماواگرهای ساخت پارک بانوان

ایلام| اماواگرهای ساخت پارک بانوان

سال گذشته درختان بسیاری در تپه شاهد شهر ایلام قطع شد و شهرداری اعلام کرد علت این کار ساخت پارک بانوان بوده اما پس از گذشت ماه‌ها اقدامی برای ساخت پارک بانوان صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، یکی از بانوان ایلامی در این زمینه گفت: پارک تپه شاهد با توجه به اینکه از درختان پوشیده شده مکان مناسبی جهت ساخت پارک بانوان است. او افزود: ایجاد پارک مختص خانم‌ها از مطالبات اصلی بانوان ایلام است اما متأسفانه این مهم آن‌گونه که باید موردتوجه مسئولان مربوط قرار نگرفته و این امر تنها بهانه‌ای شد برای قلع‌وقمع درختان. این بانوی ایلامی با بیان اینکه وجود فضایی که بانوان بتوانند به‌راحتی در آن به تفریح و ورزش بپردازند از حقوق مسلم آن‌ها است، تصریح کرد: متأسفانه نبود فضای تفریح و ورزش ویژه بانوان سبب شده بسیاری از خانم‌های شهر ایلام دچار مشکلات جسمی و روحی بسیاری شوند.

تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است

هادی کرمی عضو شورای شهر ایلام دراین‌باره گفت: سال گذشته پس از قطع درختان پارک تپه شاهد، شهرداری برای توجیه کار خود بحث ساخت پارک بانوان را مطرح کرد اما شاهد هیچ اقدامی در این خصوص نبودیم. او با بیان اینکه عدم اجرای این پروژه پس از گذشت ماه‌ها، خود گواهی بر این ادعاست افزود: تا‌کنون هیچ اقدام عمرانی در این خصوص صورت نگرفته است.

عدم تخصیص اعتبار برای پارک بانوان در بودجه سال 98

مریم جانبخشی عضو شورای شهر ایلام نیز گفت: طی سال گذشته هماهنگی‌هایی با دفتر عمرانی استانداری، امور بانوان، فرمانداری، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و ... انجام شد و کارگروهی جهت جانمایی پارک بانوان در شهر ایلام تشکیل شد. او افزود: تلاش این‌ کار گروه بر این بود که مکانی ایمن نزدیک هسته مرکزی شهر که هیچ ساختمانی بر منطقه مشرف نباشد انتخاب شود و پس از بازدید از نقاط مختلف شهر، پارک تپه شاهد به‌عنوان بهترین گزینه برای احداث پارک بانوان انتخاب شد. این عضو شورای شهر ایلام با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیارد تومان نیز برای آغاز کار این پروژه از طرف استانداری و شهرداری در نظر گرفته شد، اضافه کرد: متأسفانه پس از گذشت ماه‌ها اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است. جانبخشی اضافه کرد: هرچند به گفته شهردار ساخت این پارک طی سال جاری در دستور کار قرار دارد اما هیچ بودجه‌ای در سال 98 به این پروژه اختصاص پیدا نکرده است.

آغاز عملیات اجرایی ساخت پارک بانوان طی سال جاری

معاون زیربنایی شهرداری ایلام دراین‌باره گفت: طراحی پارک بانوان شهر ایلام به پایان رسیده است و نهایی شده و اکنون در حال اخذ مجوز ماده 23 این پروژه هستیم و پس از کسب مجوز عملیات ساخت این پارک آغاز خواهد شد. علیرضا سروری با اشاره به اینکه شروع عملیات ساخت پروژه‌ها نیازمند مطالعه دقیق است تا در اجرا با مشکل مواجه نشوند، افزود: در سال جاری، عملیات اجرایی ساخت پارک بانوان در پارک تپه شاهد ایلام آغاز خواهد شد. معاون زیربنایی شهرداری ایلام با بیان اینکه کوتاه بودن زمان مطالعه در اکثر پروژه‌های استان سبب شده عملیات اجرایی طولانی شود، تأکید کرد: مطالعه کافی در خصوص اجرای پروژه‌ها زمان اجرای پروژه‌ها را کوتاه می‌کند که این مهم در ساخت پارک بانوان شهر ایلام در نظر گرفته‌شده است تا بامطالعه دقیق شاهد ایجاد مشکل در اجرا یا دوباره‌کاری نباشیم و روند ساخت این پروژه را سرعت بخشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد